Dagens ridpass 29/5-12

Tjena!

Fick tyvärr inte Marezzo... det blev Luddan istället! Lika mycket utmaning det! ;-) Iaf så var det hoppning på schemat, och jag tyckte det gick bra. Som uppvärmning travade vi över några bommar och sedan utvecklades det till ett litet skutt. Bommarna gick suveränt, sedan började kruxet vid dom små skutten, där hon på en gång börja smita på sidan, visserligen var jag snabb som attan att få tillbaka henne, så hon fick lite att kämpa över. ;-) Sedan körde vi studs på 3 bommar, började vi med. Och hon smet på sidan. MEN även där var jag jädrigt snabb och reagerade som f'n, så hon fick inte allt som hon ville, nejnej! Utan här kör vi! Om igen på dom och det gick super bra.

Sedan höjde vi upp dom bommarna så det blev ett litet skutt hästarna var tvungna att ta. Och DÄR fick jag över henne på första försöket och dom skutten var otroligt härliga! Hon är ju SUPER duktig när hon VILL, det är DET allt handlar om, hon är så OTROLIGT envis MEN när hon väl hoppar, hoppar hon suuuper bra.
Och till sist körde vi ett litet högre hinder där hon smet. Men det var inte så att hon inte fick kämpa, för det fick hon, när det gäller mig så ger jag mig INTE, om jag har bestämt mig för att hästen ska över, då SKA den över, så ÄR det bara.

Jag tyckte det gick hyfsat ikväll, det var ju ändå ett tag sen jag red Luddan så, aa. :-)






klängig or whaaaaut? ;-)



Puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0