Dagens ridpass 15/5-12

FyF'N vad trött jag är nu! Först gå typ 4 km med klassen, och sedan hem, äta, träffa Agnes med Sofia och cykla till stallet (i och för sig fick jag skjuts bak), rida ett hård pass, göra i ordning hästen efter, cykla hem, duscha, äta och NU sitter jag här! Benen värker kan jag säga.

Iallafall så gick det skit bra på ridningen ikväll, vi fortsatte att öva på ställningarna, och det gick riktigt bra idag! Dock blir princessan grymt hård i munnen i galoppen och vill bara springa + att hon har en rätt så skumpig galopp, så hinner aldrig hitta rytm. Men jag kämpade på och det lönade sig!
MEN så i mitten av hela ridpasset och mitt i galoppen så hamnar jag bakom Super.Janne och Eden (hon som red honom.) Och så plötslit snubblar Super till och RAMLAR framlänges, Eden flyger över men hamnar under Super ändå. Så man kan säga att han gjorde en vurpa över henne, och sedan hamnade han på henne, tyglarna gick loss och stigbyglarna var ÖVERALLT kändes det som. Jag som stod 1 meter bort, med en skrämd Sessan hade INGEN aning om vad jag skulle göra, jag bara satt där och GLODDE.

Super reste sig inte, utan låg kvar med BÖJD hals ner mot marken, han tänkte inte resa sig upp förens Eden var borta men sen när ridläraren var på väg, springandes emot dom reste han sig.
Läskigt.
Men annars tyckte jag att det var en lyckad ridlektion. :-) Bilder kommer en annan dag, ORKAR inte föra över dom och ladda upp här, sry.



PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0