Gannarve ridläger:

Hejsan!
 
Nu har jag fått orken att sätta mig framför datorn och skriva, usch vad jag gråtit dom här dagarna, vet ni hur j'vla underbart jag hade på Gannarve? Världens bästa vecka i hela mitt liv, helt seriöst. Har fått träffa både mina gamla gannarvebästisar och nya, usch vad alla var underbara, OCH jag fick världens bästa häst! 
Iaf så kom jag och Sofia dit på lördagen klockan 12 ungefär, och vi möttes av 4 springande tjejer som kom och kramade oss efter 1 års-tid. (Vera, Alice och Alva.N, sen var Bingan med där också) fan vilken känsla, älskar dom där tjejerna alltså, love 2 you ♥ 
Och då fixade vi packningar och allting, sedan vid 2-tiden hade alla kommit, (tänker rabbla upp alla namn) Alice, Vera, jag, Sofia, Alva.N, Alva.B, Bea, Kayo, Matilda, Emmy, Emilia, Sara, Alma, Karin, Jessica och Natalie. Vissa kände/visste jag vilka det var innan! (Natalie och Jessica)
 

Vi fick våra hästar och jag fick en ponny som hette Loella! En liten D-ponny/stor C, världens underbaraste! Extremt go i hanteringen och pigg i ridningen, den bäst passande hästen till mig kan jag säga!
 
Första passet red vi allihopa, tyckte det gick sådär, vi körde dressyr, inte hårsdressyr, utan vi fick rida runt lite själva kan man säga, och efter det skulle ledarna dela upp alla i 2 grupper, och jag hamnade då i grupp 1. (med Kayo, Alva.N, Emmy, Natalie, Matilda, Emilia och Sara.) På kvällen körde vi lite namnlekar. 


Dagen därefter red min grupp först, dressyr. Grymt rolig lektion, vi körde på balansövningar. 
Och vi red 2 pass om dagen så på eftermiddagen red vi ut, med grupperna, jag och Kayo hittade varandra grymt bra där, älskar den bruden alltså ♥

Dag 3 hade vi cavaletti, det gick bra där också, rolig lektion då också och på eftermiddagen red vi ut, undrar om det var då alla red ut tsm... hmm? KUL var det iaf! 
 
 
(Älsklingen sprang och gjorde såhär heela tiden, haha såå söööt)
Dag 4 hoppade vi, vi hoppade 50 som högst och hon gick som en klocka, dutti polle. Vi hade en kombination där vi kom in rätt på så vi bara flöög över, hon är bäst ♥ Och på eftermiddagen red vi ut, på kvällen hade vi så jävla mycket flum i vårat rum (vilket vi hade alla kvällar), men aja, mysigt hade vi det! 
 
 
 

Day 5... sista "riktiga" dagen, jag och Bingan bråkade lite, men är man 'äkta' vänner så ska inte ett bråk komma emellan så det lugnade ner sig och we are still boy-and girlfriend.. ;-) 
Första passet hade vi dressyr, och vi fick hårddressyr av Madde och Cornelia (ledarna), Loella var grymt duktig, vi tränade på myrsteg och att öka stegen i både trav och skritt, SKIT vad hästen lyssnade på mig! GRYM lektion! 
på eftermiddagen red vi ut, sista uteritten och den blev tsm allihopa, grymt rolig! Vi red bara runt och hade det mysigt och roligt tsm, på kvällen smörjde vi sadlar och träns. 
 
 
 

Sista dagen... vi gick upp klockan halv 9 typ, även fast vi skulle gå upp 8, men ingen ville lämna sängarna. När vi väl kom upp fick vi packa i ordning allt, typ och sedan efter en stund gå och hämta hästarna. Jag grät kan jag säga. Bara tanken på att lämna gården, kompisarna och hästarna, fyfan.
Mamma kom väl tills vi skulle sadla, då satte jag mig ner, började gråta och sa att jag inte skulle hem. haha, skit i det.
 
Vi började rida upp och hoppade några hinder och hon smet 2 gånger på ett hinder, då fick jag damp och kom över efter 3:e försöket. Iaf så fick jag börja hoppa av ALLA, jag hoppade väl 50? Skulle hoppat 60-65 men jag kände att jag hellre ville över, KONTROLLERAT och inte 'slåss' med hästen över hindrena så aa, det blev som det blev och vi kom över alla hinder utan problem och JAG BLEV PLACERAD OCH KOM 3:A AV 16 STYCKEN. FATTAR ni? fucking 3:a....  Still don't get it, men aa, var glad som in i h'lvete tills vi skulle släppa ut hästarna, och säga hejdå till stockholmarna (deras båt gick tidigt), har inte gråtit så mycket på länge faktiskt, usch vad hemskt det var. JAG, MINA DAMER OCH HERRAR HAR HAFT DEN BÄSTA VECKAN I HELA MITT LIV, OCH ALLIHOPA! 
 
I LOVE YOU SOO FREAKING MUCH. ♥
 
 
 
LIKE A BOSS.
 
Mormor, jag och Loella.
 
 
♥Världens bästa Alice♥
 
(sry för den svarta 'ramen' runt dom flesta bilderna)
 
 
världens bästa gannarve, gonna miss it. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0