NÄMEN TJEEEENAAAA ALLA SNYGGA!!!

Hejsan!

ÅH! NU är jag hemma från det bästa ridlägret ever! Fy satan vad kul! Och världens bästa kompisar fick jag också där! Kunde inte bli bättre! Nu ska jag försöka berätta allt. Försöka.

Lördag: Sov Sofia hos mig. Vi gick upp typ 9, och sen så packade vi det sista. Vi var jätte nervösa. När vi kom till gannarve fick vi ett rum och vi packade upp, bäddade o.s.v...
Sen så hade vi samling, där vi fick veta vilka hästar vi skulle få. Jag fick typ en fuxfärgad häst som hette Tilda.
En jätte fin häst, som var envis tydligen, och det märkte jag sen när vi skulle provrida hästarna.
Hon stannade och bockade och samtidigt typ småstegrade. Men jag satt kvar :D Annars gick det bra. Till lunch fick vi typ potatismos och köttbullar. Andra ridpasset red vi ut, i skrittade mest för att lära känna hästarna och det gick bra.

Söndags: var det bara upp och hoppa klockan 8, vid halv 9 skulle vi äta frukost. Det blev typ macka och oboy.
Efter det hämtade vi hästarna, och red dressyr, jag har för mig att det gick riktigt bra, kommer inte ihåg x)
Efter det åt vi lunch, sen typ fick vi fritid i en timme och sen rida igen!

Måndags: Första ridpasset hoppade vi, skita kul! Tilda var jätte duktig. Andra passet red vi till strande och red med hästarna! Jag fick ta Cockie ist för Tilda eftersom Cockie blev taggad (hon älskar att bada) och hon som red henne var liten och vågade lixom inte ta tag i henne så mycket, så vi byte häst och det var verkligen jätte roligt, vi galopperade i vattnet så himla kul! På kvällen softade vi och satt och snacka.

Tisdags: Hoppade gjorde vi första passet, vi gjorde bana och vi gick runt banan med en smitning bredvid hindret. Annars gick det jätte bra. Andra passet red vi dressyr eftersom våra ledare (Anna och Josephine) hade gett oss varsitt dressyrprogram. Det var skit svårt och långt! Så till slut frågade vi om vi fick göra egna dressyrprogramm och det fick vi. Jag tog det jag ridit från rävhagen som jag ännu kom ihåg :D Det gick bra den lektionen, och på kvällen tittade vi på film, kommer inte ihåg vad den hette.

Onsdags: Red vi upp dressyrprogrammen, och fy satan vad bra det gick! Hon gick så himla fint, PERFEKT galoppfattning och allt! Skit vad nöjd jag var! På eftermiddan red vi ut. Vi red bort till en järnväg som vi galopperade på två gånger. Alla hästarna typ skenade och det var skit kul! Fast jag såg typ ingenting för hästen som galopperade före (Grazie (Stavning?) och Alva) typ skvätte upp ALLT på mig! haha! På kvällen var det spökväll. Först berättade några tjejer som kom dit spökhistorier och det var typ en berättelse som gick:
Det var en tjej som skulle ta Glenn och rida han. Hon var helt ensam. Plötsligt hade Glenn (Stallets lugnaste häst) börjat svettas och typ trampat runt, sen på morgonen hade dom hittat tjejen som skulle rida Glenn sitta i boxen i ett hörn likblek i ansiktet och vagga fram och tillbaka och sen sa dom att hon hamnade på psyket och ännu sitter där! SHIET vad läskigt! Asso det händer saker i stallet. Efter dom berättat flera hemska historier fick vi gå en spökrund som gick till: att dom först delade in grupper. Jag blev med dom bästa:
Sofia, Bea och Alva ♥ (ink. Josephine, ledaren) Först gick man upp för en trappa och sen så gick man ner för en trappa. När man kom till sadelkammaren backade Bea och Alva ur och gick tillbaks, medans jag och Sofia forstatte (Med Josephine) inne i stallet VISSTE jag att det skulle hända något, och det gjorde det. Vi hör något bakom oss, och där står två personer i svarta kläder och med en sten graipe (stavning?) och skrapar emot golvet och går emot oss, och vi springer som f*n, sen så skulle dom släppa ner en fågelskrämma, men dom hann typ inte, för vi sprang så j*vla snabbt! Sen inne vid Boyen och Charmas boxar (på väg ut) står en och håller på med boxdörren så det låter jätte mycket och en typ häller vatten på oss! Haha! Så j*vla läskigt!
Sen så skulle vi gå in till ett annat hus som det står fullt med vagnar, såna som hästar drog förut, och så ser vi en person sitter i en vagn och vi skriker att det sitter någon där. Vi är HELT fokuserade på den där personen, så vi märker inte på en gång att en annan person ställer sig upp i en annan vagn! FY SATAN VAD LÄSKIGT DET VAR!!!!
Sen var det slut och vi sprang typ allt vi pallade därifrån xD Det var skit många som grät... haha! x)

Sista dan: gick vi upp 8 som vanligt. Och hämtade hästarna. Sista dan skulle vi ha hopptävling. Det gick skit.
Tilda stannade på alla hinder förutom 1. På 3:e hindret stannade hon typ 10 ggr. Fy fan vad besviken jag blev. Hon hade ju hoppat så bra innan! Så det var inge kul,,,, men det kan inte alltid gå bra!
Sen var det hemresa. Fyyy vad tråkigt! Det gick alldeles för snabbt!

Åkte sedan hem och duschade och sen handlade. Nu ska jag och mamma iväg och köpa Thai Thai mat. Mumms!
Ni får bilder ikväll elr imorrn! Kommer sakna er alla från gannarve läger 1  2011 ♥ Love you all!

Puss!!! //



Kommentarer
Postat av: Alva :)<3

Va kul :)<3.

Men det lät läskigt med den där spökhistorien och spökrundan :O!!

<3

2011-06-24 @ 15:43:48
URL: http://adidasgirl.blogg.se/
Postat av: Alva N <33

Alltså shiiit längtar!<33

men du, det gick SÄMST för mig på hopptävlingen! jag hade typ bara ridit i 2 terminer och hade sämst självförtroende och sämst hoppkänsla. Jag kunde knappt hoppa 10 cm utan att ramla av. ohmajgash vad pinsamt känner jag nu!! xD <33 Ramlade liksom av i en lerpöl framför publik.. väldigt snyggt. <3

2012-03-30 @ 19:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0