Min "ridhistoria"

Jag tänkte berätta för er om min "ridhistoria", hur den ser ut och vrf jag började, den är inte så "dramatisk", men bara så att ni kan få något extra att läsa om här (:

Jag har ALLTID älskat hästar, alltid! När jag var liten och vi körde förbi hästar skrek jag alltid, typ:
"Ohhhh... hääästar!!!"
Iaf så hade jag aldrig en tanke på att rida, jag tänkte bara mycket på när alla andra red, hur det såg ut och så, jag trodde att man skulle få hästen att gå om man "flaxade" med tyglarna, ni vet, som dom gör i cowboy filmer, typ?
Haha jag vet inte, men typ så.
När jag var ungefär 8-9? tror jag, flyttade mamma ihop med en kille, som också hade 2 barn. En tjej och en kille.
Tjejen (Tova) var då typ 6-7?
Vi bodde i ett hus, och en dag sa han att vi skulle få börja rida båda 2. Jag blev jätte glad, och tyckte dom första gångerna på ridskolan var HUR roliga som helst!

Men efter en tid då vi skulle få börja trava, och man skumpade runt, aa så man inte vet vad.
Vi höll ju på så flera gånger, träna på "upp, ner, upp, ner" och det kändes ju som man ALDRIG skulle lära sig!
Så jag tänkte sluta, men jag kämpade, och jag vet faktiskt inte vad min drivkraft var. Varför jag skulle fortsätta.

Efter en tid slutade Tova rida, och jag fortsatte själv, vilket jag tyckte var URtråkigt. Men sedan blev jag så pass bra, så jag fick hoppa upp en grupp, eftersom jag hade ganska lätt att lära mig efter jag kunde rida lätt.
Jag testade en gång i min nya grupp, och det är den jag går i nu, VÄRLDENS bästa grupp, ever! Och ridningen är det viktigaste i mitt liv just nu. Så otroligt kul och det är verkligen "jag".
Älskar det över ALLT annat!
Tack vare den här hästen så kan jag galoppera och trava och framförallt våga.


Och tack vare den här hästen klarar jag dom flesta hästar, och hon har lärt mig att våga också. Det var en riktigt svår häst.
↑ snabbaste häst jag har ridit ↑
Och tack vare denna underbara,bästa,finaste,vackraste häst, klarar jag dom mest envisa hästarna ♥
övrigt:
'
Tack vare dom här hästarna (+några fler) är vrf jag är så pass bra idag. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0