HEEJ!!!

Hejsan alla grisar! :D

ÅHH! NU är jag verkligen hemma! Och nu ska jag börja blogga igen! På "riktigt". Mina dagar i Stockholm har varit jätte bra!
På söndagen: Gick vi upp typ halv 7, för vid 8 skulle mormor och morfar komma och hämta mig och Robin. När dom kom åkte vi ner till hamnen där vi skull ta båten till Stockholm, som typ tog 3 och en halv timme.
När vi var framme checkade vi in på hotellet Zinkensdamm. Vi packade upp lite, och sen drog vi ut på stan.
Vi tittade runt lite och sånt. Vi handlade lite mat och gott. Jag köpte munkar :D Och sen typ några chokladbitar. Senare på kvällen gick vi hem och resten av kvällen tittade vi på tv och åt godis och sånt :)
På måndagen: gick vi upp typ halv 9 för att äta frukost. Jag åt typ fil med äppelmos i och frukt i, mumms!
Sen så drog vi ner på stan igen för att shoppa. Jag köpte: två par byxor, två par öronhängen, en vanlig tröja och en kofta och en skiva. Allt gick på typ 600 spänn. Ganska billigt, men det var stor rea överallt typ :D
Sen så var vi på bio och såg "Super 8" , den var bra, men jag fattade inte en del i filmen, var det kom ifrån och sånt, berättar inte i detalj ifall någon skulle ta och se den någon gång :) Men den var ganska läskig faktiskt, det kom mycket plötsligt, så att man inte var beredd.

Tycker han är så söt! (längst till höger!)

På tisdagen: Så gick vi på stan också. Där hittade jag ett halsband till mig och till mamma. Som hon blev jätte glad för :) Sen så åkte vi till ett museum. Där det fanns en uppstoppad häst, som har varit uppstoppad i typ 200 år! Helt sjukt! :o Eller den levde för 200 år sen. Gustav den andre Adolf red den hästen.
Sen åkte vi till våra kusiner, Jonathan, Johannes, Evelina och Victor. Söta små barn :D
Vi åt pizza och var ute och lekte och lite sånt. Sen åkte vi hem, och så gick vi runt lite till på stan. Sen så gick hem och tittade på Allsången och morden i midsummer. Bra de :) Såg att Jason Derulo är i Sverige !!! Det visste jag inte :D



På söndagen: Gick vi upp halv 7. Ner och käkade frukost. Och sen åka iväg. Vi åkte till Lidl innan och köpte dricka (Jag och Robin skulle åka båt själva, mormor och morfar skulle vara kvar i Stockholm) Sen åkte vi direkt till båten. Där klev vi på, och åkte i 3 timmar. Vi åkte den lilla båten så då gick det lite snabbare.
Och det gungade mycket på båten! Herregud, jag var jätte illamående! När vi kom fram stod mamma och väntade på oss. Vi åkte sen direkt till coop för att köpa något, och på vägen köpte vi Donken mat! :D mumma!
Nu har vi forstatt att städa eftersom våra första hyresgäster kommer på lördag! Stressigt!
Men vi hörs av mer, flyttar hem till mormor och morfar idag, och dom har dator och internet och såå :) Tror jag..
haha! aja! hörs sen! Puss! //


btw så lägger jag in bilder på allt jag köpt någon annnan dag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0